אבחון דידקטי

אבחון דידקטי – כדי לאתר בעיות וליקויים

אבחון דידקטי נועד לאתר בעיות חברתיות או רגשיות של ילדים ובני נוער וקשיים לימודיים. אבחון דידקטי מצביע על קשיי למידה, בדרך כלל הוא גם מאתר את הסיבות שבגינן נוצרו הקשיים. הודות לאבחון דידקטי אפשר להגדיר במדויק את הבעיה המקשה על המטופל ולהצביע על אפשרויות העזרה והטיפול. כאשר מאתרים בעיות או קשיים, מומלץ להפנות את הילדים או הנערים לעשות אבחון דידקטי.

אבחון דידקטי – חמישה דברים שחשוב לדעת

אבחון דידקטי נעשה על ידי מאבחנים דידקטיים שעברו הכשרה מיוחדת ומקיפה. המאבחנים אינם פסיכולוגים, אך הם הוכשרו לאתר בעיות לימודיות וגם נפשיות. הם מורשים להמליץ על מתן הקלות בבחינות ועל הנחיות והמלצות על המשך הטיפול.

אבחון דידקטי הוא תנאי הכרחי להקלה על נבחנים, גם מבוגרים. בבחינות הבגרות, לדוגמה, תלמידים המציגים אבחון דידקטי המעיד על קשיים שונים, יזכו להקלות משמעותיות בבחינה בהתאם למצבם האישי.

אבחון דידקטי מאפשר לאבחן את מידת הריכוז של הלמודים, לאתר הפרעות קשב וריכוז, לאתר קשיים בביצוע מטלות, לאתר קשיים רגשיים וחברתיים העלולים להשפיע לרעה על ההישגים בלימודים ועוד.

אבחון דידקטי נמשך מספר שעות, בממוצע כחמש שעות. בדרך כלל אבחון דידקטי הוא מאמץ גופני ונפשי. המאובחנים נדרשים לשבת שעות ארוכות ולשמור על ריכוז גבוה ועל רמת קשב. האבחונים הדידקטיים תקפים למשך חמש שנים. לאחר חמש שנים יש לעבור אבחון חדש.

אבחון דידקטי מצריך את שיתוף הפעולה של ההורים והמורים. על המורים ועל ההורים להיות ערניים ולשים לב לבעיות ולקשיים של הילדים. כאשר מדובר על בעיות של ילדים, רצוי לבצע אבחון דידקטי כמה שיותר מהר. בגיל צעיר אפשר יהיה לפתור את הבעיות בקלות יתר.

Comments are closed.