הוראה מתקנת

הוראה מתקנת – על הבעיות ועל הפתרונות

במאה העשרים ואחת, הוראה מתקנת נותנת מענה לבעיות לימודיות שבעבר גרמו לילדים רבים לעזוב אל ספסל הרחוב, להידרדר למצבים של התנהגויות מסוכנות. כיום הוראה מתקנת מותאמת באופן אישי ליכולותיו של כל תלמיד. הוראה מתקנת מסייעת לתלמידים להתגבר על פערים חברתיים, על פערים רגשיים ועל פערים לימודיים. הודות לשיטה זו, כמעט כל התלמידים מסיימים בהצלחה את בחינות הבגרות, רוכשים השכלה אקדמאית ומשתלבים בחברה המודרנית.

הוראה מתקנת נותנת מענה לבעיות מגוונות

הוראה מתקנת מתמקדת בפיתוח מיומנויות של קריאה של כתיבה, של ביצוע פעולות חשבון ושל העשרת השפה. מטרתה העיקרית של ההוראה המתקנת היא להחזיר את התלמיד המתקשה אל ספסל הלימודים, לגרום לו להשתלב בכיתה ולסיים את הלימודים בהצלחה.

הוראה מתקנת נותנת מענה גם לצרכים רגשיים, במיוחד בשנים הראשונות של בית הספר היסודי. לא כל ילד מסוגל לעבור בקלות את המעבר מגן הילדים לספסל הלימודים. לא כל ילד מסוגל להשתלב מיד בכיתת לימוד רגילה הדורשת מהתלמיד מיומנויות למידה. כאשר מאתרים ילד הסובל מקשיים רגשיים הוא מופנה לאבחון ולכיתה קטנה. הוראה מתקנת מצילה את הילדים מהידרדרות. בכיתה הקטנה הם לומדים לפי הקצב שלהם עד שיוכלו להשתלב בכיתת הלימוד הרגילה.

הוראה מתקנת נותנת מענה גם במקרים של חוסר ביטחון עצמי. הילד אשר לומד באופן אישי, מגיע להישגים, מממש את יכולותיו ומפתח תחושה של הערכה עצמית המעלה את הביטחון עצמי. לא אחת, מספר קטן של שיעורים בשיטת הוראה מתקנת פותרים בעיות מורכבות העלולות לעכב את התפתחות הילד.

הוראה מתקנת נותנת מענה לבעיות של קשב והפרעות ריכוז. המורים העוסקים בהוראה זו הם סבלניים, הם ילמדו את הילדים טכניקות ומיומנות איך להתגבר על בעיות אלו.